Sommar, sommar, sommar

Dags att uppdatera här litegranna. Som sagt, sommar! Sitter här med kaffekoppen framför mig, och förbannar mig över min hemstad. Klockan 9.15 i morse ringde Annas mamma Inger och väckte mig abrupt. Hon berättar att någon har släppt ur luften ur däcken på mammas bil, brytit av vindrutetorkarna och snott nummerskylten.
Under loppet av några minuter tyckte jag så fruktansvärt synd om mig själv. Var snäll igår och lät Anna låna bilen för att skjutsa hem lite folk, och det är ju så jävla typiskt att något sånt här händer. Ännu en gång måste jag ringa till mamma och pappa och ursäkta mig för något jag inte åstadkommit själv... Skit hit o dit är vad det är.

Utöver småincidenter, så har sommaren varit bra. Jag har känt mig lugn och harmonisk mest hela tiden och längtan har varit närmast obefintlig. Jag har verkligen försökt njuta av det här och nu och rått om mig själv, och det är så skönt. Nästan 4 veckor på sommarkollot i Norrtälje är avverkade med diverse galna spektakel, och nu återstår endast 2 i början på augusti. Vad som händer sedan i Malins liv, det återstår att se... Ska bli spännande tycker jag. Impulsiv som jag är, så ser jag fram emot ovissheten på något sätt. Inget jobb har jag, ingen sysselsättning alls. Men visst har jag planer, men inga som är omöjliga att ändra på. Älskar mitt sätt att vilja leva ibland och min förmåga att anpassa mig till de flesta rådande situationer. Mitt återkommande nyårslöfte är att inte backa ur en aktivitet för att latheten eller problemfokus tar överhand. Kort sagt, välja ovissheten framför tryggheten... Utmaningar gillar jag!

Planen för dagen är: Sola, springa, fixa ärenden på stan och sen besöka daldansen med gamla polers. Ska bli bra göttans. Kommer bli mycket nostalgi, men hoppas på lite rajtantajtan också. Måste nog se till att det händer något holabloo snart... Fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: Downbionicwoman

Cool site ... I like it :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback